If a child can’t learn the way we teach,

maybe we should teach the way they learn.

Module 2: Leerstoornis, of niet?

Wanneer een kind moeilijkheden ondervindt op school wordt er vrij snel een label gegeven.
Maar vaak liggen onvoldoende geïntegreerde reflexen aan de basis. Ga je die reflexen integreren dan verminderen de moeilijkheden. En in veel gevallen kan zelfs het label de vuilbak in.

We kijken welke reflexen het meest voorkomen bij leermoeilijkheden. En hoe je ze in de klas of de praktijk kunt herkennen.
Je leert een aantal oefeningen die je in de klas of de praktijk kunt gebruiken om de ontwikkeling te stimuleren. Zo zullen de leermoeilijkheden verminderen en kan elk kind naar eigen potentieel ontwikkelen. Zonder geremd te worden door hinderende reflexen.

Tijdens deze module bespreken we jouw eigen klas aan de hand van meegebracht foto- of videomateriaal.

Wat leer je?

  • Observeren en herkennen van primaire reflexen
  • Oefeningen die de ontwikkeling stimuleren en die je in groep kan uitvoeren
  • Oefeningen om individueel en specifiek voor een bepaalde moeilijkheid te geven

Deze uitdagingen komen zeker aan bod: dyslexie, dyscalculie, dcd, ad(h)d, hoogbegaafdheid. 
Zou je graag meer weten over een moeilijkheid die niet in dit lijstje staat, geef het dan zeker door.

Wanneer? 
Zaterdag 6 oktober 2018 van 9 tot 16 uur

Waar? 
Zemst (de exacte locatie volgt nog)

Prijs
95 euro
Schrijf je onmiddellijk in voor de 5 modules dan betaal je 450 euro. 

Inbegrepen:
– cursus en materiaal 
– koffie, thee en water
– lunch (broodje)

Voorwaarde
De basismodule ‘De juiste reflex’ gevolgd hebben of kennis hebben van de primaire reflexen.

Ik schrijf me in voor:

Close Menu